"Модернізм & авангард: єдність протилежностей. Кінематограф ХХ століття"

Автор: Мусієнко Оксана СтаніславівнаВидавництво: ЛогосРік: 2018Мова: українська

    ISBN: 978-617-7446-52-0

    Кількість сторінок: 400

Книга відомої української кінознавиці Оксани Мусієнко «Модернізм & авангард: єдність протилежностей. Кінематограф ХХ століття» репрезентує теоретичне осмислення модерністських і авангардних пошуків кінематографа ХХ століття. Авторка підходить до питання модерністського та авангардного кіно з позицій авторського кіно, не обмежуючись аналізом пошуків і експериментів у кінематографічній сфері, а репрезентуючи в цілому загальнокультурне й загальномистецьке тло. Зрештою, і розглядаються обидва феномени не як мистецькі напрями, а як культурні явища, своєрідні, певним чином підготовлені й закономірні прояви важливих процесів.

Свою аналітичну розвідку Оксана Мусієнко будує на матеріалі тих кінематографічних явищ, у яких, на її думку, найбільш повно проявилися риси й тенденції модернізму та авангарду. В дослідженні вона спирається на кінематографічні й теоретичні твори модерністів і авангардистів кіно, театру й образотворчого мистецтва Антонена Арто, Блеза Сандрара, Фернана Леже, Сергія Ейзенштейна та інших, а ще поважних теоретиків та істориків кіно Лотте Айснер, Неї Зоркої, Зіґфріда Кракауера, Леона Муссінака, Жоржа Садуля, Єжи Тепліца, Михайла Ямпольського та інших. Дослідниця звертається до філософських праць Ґастона Башляра, Жиля Дельоза, Генріха Ріккерта, Освальда Шпенґлера. Праці Карла Ґустава Юнґа і Зіґмунда Фройда стають основними. В окремих частинах книги присутній авторський погляд на, фактично, відомі культурні й кінематографічні події і процеси. Говорячи про декадентську естетику в кіно, наприклад, з усіх можливих обирається шлях аналізу творчості провідних тогочасних акторок Асти Нільсен, Ліди Бореллі й Віри Холодної, «які втілили в собі “жіночий” ідеал трагічної і разом з тим вишукано естетської “доби присмерків” перших двох десятиліть ХХ століття».

Отже, книга Оксани Мусієнко буде корисною не тільки для істориків і теоретиків кіно, а й для культурологів, мистецтвознавців й усіх тих, кого цікавлять загальнокультурні процеси й мистецькі експерименти початку ХХ століття з комплексом їхніх витоків, взаємодій і впливів на тогочасні й подальші культурні та мистецькі процеси і явища.

Автор рецензії Лариса Наумова

Схожі книги

Illustration

"Мусієнко Оксана Станіславівна. Матеріали до біографії"

Монографія

Наталія Мусієнко

Дізнатися більше

Illustration

"Самосвідомість: гра в театр"

Монографія

Неллі Корнієнко

Дізнатися більше

Illustration

"Українське кіно: тексти і контексти"

Монографія

Оксана Мусієнко

Дізнатися більше

Illustration

"Гуманітарні комунікативні системи як чинники європейської інтеграції"

Монографія

Владислав Корнієнко

Дізнатися більше

Illustration

"Інституціональний розвиток французького драматичного театру в XX столітті"

Монографія

Владислав Корнієнко

Дізнатися більше

Illustration

"Оперний театр у мінливому часопросторі"

Монографія

Марина Черкашина-Губаренко

Дізнатися більше

Illustration

"Сакральний театр: Генеза. Форми. Поетика"

Монографія

Олександр Клековкін

Дізнатися більше

Illustration

"Анатолій Солов'яненко. Творчий шлях"

Монографія

Алла Терещенко

Дізнатися більше

Illustration

"Анатолій Солов'яненко: український голос, що розмовляв з усім світом"

Монографія

Алла Терещенко

Дізнатися більше

Illustration

"Theatrica Морфологія"

Монографія

Олександр Клековкін

Дізнатися більше